Nyakunkon a szeptember!!!

Dr. Német Ildikó képe

Hogyan készüljön az új tanévre?

 

Bár az időjárás még javában a nyarat sugallja, pár nap és ismét becsengetnek, megkezdődik egy újabb tanév. Az élménydús, hosszú nyári lazítás után nem könnyű visszarázódni az egyhangú hétköznapok és a kötelező feladatok világába.

De mit tehet Ön, hogy ez minél zökkenőmentesebben menjen?

A szünidőben a legtöbb gyerek esténként később fekszik le, s reggel is tovább aludhat. Az iskolai korán kelésre való átállás így nem egyszerű, ezért javaslom a fokozatosságot.
Hogy a sulikezdésre már kevésbé legyenek fáradtak és nyűgösek a gyerekek, napról napra korábban menjenek az ágyba, és reggelente egyre előbb ébressze fel Őket.

Ahhoz, hogy a diákok időben ráhangolódjanak az iskolára, érdemes az előkészületekbe is bevonni Őket. A tavalyi tankönyvek elpakolásakor gyakoroljon egy kicsit gyermekeivel, adjon pár feladatot megoldani, hogy az agyuk újra „ráálljon” a gondolkodásra. Vásárolják meg együtt a tanszereket, engedje, hogy kiválasszák a Nekik tetsző füzeteket, íróeszközöket és egyéb kellékeket, hiszen szívesebben fognak ezekkel tanulni. A tankönyv csomagolásba is vonja be Őket, együtt lapozgatva az új könyveket.

A tanszerek beszerzése mellett fontos, hogy a nebulók szervezetét is felkészítse az iskolára. Bizonyára Önnek is ismerős, hogy a tanév kezdése után pár héttel valamelyik gyermek az osztályból már valamilyen légúti betegséggel küzd. Mivel sokat tartózkodnak együtt a zárt térben, megnövekszik a vírusbetegségek száma, folyik az orruk, köhögnek, tüsszögnek, talán még lázasak is.
Előzzék ezt meg azzal, hogy minél több időt töltsenek a szabadban, mozogjanak rendszeresen.
Ha sokat időznek a napsütésben, jelentősen nő a szervezetük D-vitamin szintje, ami fontos az immunrendszer megfelelő működéséhez. A szinten tartás érdekében célszerű októbertől csepp vagy tabletta formájában is bevinni ezt a vitamint.

Érdemes feltölteni a család mindentagjának a szervezetét többféle vitaminnal is, fogyasszanak a most érő őszi gyümölcsökből is minél többet.

Ezenkívül tanácsos az étrendet kiegészítenie valamilyen halolajat tartalmazó készítménnyel, melyből sokféle kapható ma már a patikákban. Léteznek olyan ízesített, kifejezetten jóízű omega-3 termékek, melyeket a gyerekek is örömmel szednek. Magyarországon a táplálkozási szokások miatt elég keveset fogyasztunk belőle, hiszen a legfőbb forrása a tengeri hal.
A benne található omega-3 zsírsav nélkülözhetetlen a természetes védekező rendszerünk normális működéséhez, ellenállóbbá teszi a szervezetet a megfázás, influenza és egyéb fertőző betegségekkel szemben. Jótékonyan hat a látás és az idegrendszer fejlődésére is, segítve ezzel az olvasást, gondolkodást, javítja a memóriát és a koncentráció képességet.
Az egészségesen fejlődő idegrendszernek köszönhetően gyermeke kiegyensúlyozott, nyugodt lesz, könnyebben veszi az akadályokat, jobban ellenáll az iskolai megterheléseknek.

A megfelelő immunerősítéssel kisebb lesz az esélye a különböző fertőzéseknek, illetve ha mégis elkapnának valamit, nem húzódik el annyira a betegség. Ezzel is hatékonyan csökkentheti a hiányzások számát.

Köztudott, hogy napjainkban sok szülő számára a munkahelyén nehezen megoldható, hogy a beteg gyermekével otthon maradjon, mégis fontos, hogy a lázmentes, náthás vagy köhögő gyereket ne vigye közösségbe: egyrészt mert nem érzi jól magát, másrészt a többieket is megfertőzheti!

Konkrét termékekről, adagolásokról kérdezze gyógyszerészeinket, vagy írjon nekünk ITT!


Dr. Német Ildikó
Szakgyógyszerész


Címkék: